De verhalen van Koning Arthur en de Ridders van de Ronde Tafel inspireren al meer dan duizend jaar lang kunstenaars, geleerden en dromers. Nu kunnen jij en je vrienden de spannende avonturen van Camelot opnieuw beleven! Tijdens het spel vormen de spelers gezelschappen van ridders en andere karakters die proberen om queesten te volbrengen en vijanden te verslaan op Camelot, in Cornwall en het Onheilspellende Woud. Spelverloop
Elk Karakter bezit zes Vermogenssymbolen (Strijdkracht, Diplomatie, Avontuur, Sluwheid, Ridderlijkheid en Geestkracht) gevolgd door een Vermogensscore die reikt van 1 tot 6. De spelers spelen karakters uit hun hand naast de Locatiekaarten. Een groep Karakters op één Locatie die behoort tot dezelfde speler wordt een Gezelschap genoemd. Karakters van één speler op verschillende Locaties worden niet beschouwd als lid van hetzelfde Gezelschap. Een Karakter met een schild in de linkerbovenhoek is een Ridder. Het symbool op elk Ridderschild toont het Bondgenootschap waarvan hij en enkele andere Ridders, zijn getrouwen, deel uitmaken. Tijdens het spel worden Locatiegebeurtenissen getrokken van de gebeurtenissenstapel. Deze worden neergelegd op de corresponderende Locatiekaart. Elke Locatiegebeurtenis toont in de linkerbenedenhoek een Vereiste dat nodig is om de Gebeurtenis te voltooien. Dit Vereiste bestaat uit één of meer Vermogenssymbolen die elk gevolgd worden door een getal van 6 tot 18. Een gezelschap van Karakters op de desbetreffende Locatie moet samen de Vermogensscore bezitten dat gelijk is aan of hoger dan het gevraagde Vereiste om de Gebeurtenis te kunnen voltooien. Elke Gebeurtenis is een aantal Winstpunten waard, variërend van 1 tot 6. Wanneer het laatste avontuur is voltooid, eindigt het spel. Elke speler telt nu de punten in zijn Winstgalerij en op de Speciale Kaarten die zijn Karakters nog bezitten. De speler met de meeste Winstpunten wint het spel! Kompleet met handleiding. Geschikt voor 2-4 speler in de leeftijd vanaf 10 jaar. Spel is nog helemaal nieuw.